צה"ל: "איום הנ״ט והמנהרות – גדול מאוד"

    קובי פינקלר No Comments on צה"ל: "איום הנ״ט והמנהרות – גדול מאוד"

    צה"ל: איום הנ״ט ופירים הינו בכמויות גדולות מאוד; היכן שהכוחות נמצאים לא יורים רקטות • כוחות אוגדה 36 תקפו בשבוע האחרון בעומק רצועת עזה והתייצבו על חוף הים ברצועה

    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם כניסתו של התמרון לשבוע השני אומרים הערב (ראשון) בצבא שהופתעו מהכמות הקטנה של פצצות המרגמה שנורתה לעבר הכוחות, אך מאידך איום המנהרות והפירים הוא גדול מאד. יש מטרות קרב במרחק מהכוח של 200-250 מטר וזה אתגר. "אתה מאלץ את המחבלים להיכנס לתת״ק וגם שם אתה יודע להרוג".

    לגבי יכולתו של החמאס אומרים בצבא שרואים ממש רגרסיה. "איפה שפוגעים במג"דים ומפ"ים הם לא מצליחים שם להוציא משם מתקפות מאורגנות".

    המטרה היא באיתור וטיהור בכל הממדים כשבמרחבים שצה"ל נמצא הם לא יורים רקטות.

    בצבא אומרים שהמערכה תהיה מערכה ארוכה, אולי ארוכה מאד אבל אפשר להשיג את מטרותיה.

    לגבי כיתור העיר עזה אומרים בצבא שבסוף הכיתור מי שרוצה להיכנס ולצאת מהעיר עזה, לא יכול והציפיה היא שככל שיופעל לחץ שהאויב יישבר או יכנע או ימות, עדיף שימות. "מי שלא יהיה סבלני יקבל אויב פעם שניה/ שלישית. בסוף נגיע לכל מקום".

    רס"ן רועי ריקלין, קצין הנדסה אוגדה 252 בשיחה עם 'קול חי' בפאתי עזה

    video
    play-sharp-fill

    דובר צה"ל פרסם הערב, כי בשבוע האחרון, אוגדה 36 יצאה להתקפה בצפון רצועת עזה, כחלק מהרחבת הפעילות הקרקעית ברצועה, והגיע לקו החוף בעזה. תפקיד האוגדה הוא לכתר את העיר עזה, לתקוף ולהשמיד יעדים נבחרים, ביניהם נכסים משמעותיים, ומפקדות טרור של ארגון הטרור חמאס.

    במהלך הלחימה, אוגדה 36 תקפה מעל 1,600 מטרות של ארגון הטרור חמאס. המטרות כוללות תשתיות של הארגון, מחסני אמל"ח, עמדות נ"ט ותצפית וכוחות קרקעיים של הארגון.

    לוחמי אוגדה 36 חיסלו מתחילת הלחימה למעלה מ-300 מחבלים באמצעות אש ארטילרית ובתיאום חיל אוויר ובקרבות שניהלו לוחמי החי"ר והשריון. ב-12 השעות האחרונות תקפו כוחות האוגדה כ-50 מטרות ביניהם שטחי לחימה, דירות מבצעיות, מוצבים ועמדות, תשתיות תת-קרקע ומחבלים שחוסלו בקרבות פנים אל פנים.

    מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר כליפא, בהערכת מצב מבצעית שקיים ברצועת עזה:

    video
    play-sharp-fill



    0 תגובות